5 objawów uszkodzonego przegubu homokinetycznego (i koszt wymiany)

Przegub homokinetyczny lub homokinetyczny jest integralną częścią wału osi. Ta część ma kluczowe znaczenie, ponieważ wpływa na funkcjonalność poruszania się samochodu do przodu i do tyłu.

Najczęstszą przyczyną problemów z przegubem homokinetycznym jest brak smaru, przez co część ta nie jest odpowiednio nasmarowana. Jest to często spowodowane pękniętą osłoną przegubu homokinetycznego. Prowadzi to nieuchronnie do przedostawania się różnego rodzaju zanieczyszczeń do przegubu, co z czasem powoduje jego znaczne zużycie.

Ważne jest, aby znać niektóre z objawów uszkodzonego przegubu homokinetycznego. Im wcześniej uda Ci się rozpoznać ten problem, tym mniej pieniędzy wydasz na naprawę lub wymianę. Przyjrzyjmy się pokrótce tym objawom:

Najczęstszym objawem uszkodzonego przegubu homokinetycznego są odgłosy stukania podczas skręcania i jednoczesnego przyspieszania. Można również zauważyć nadmierne wibracje pochodzące z zawieszenia lub inne problemy z układem kierowniczym. Mogą również wystąpićinne problemy z kontrolowaniem pojazdu.

Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista 5 najczęstszych objawów uszkodzonego przegubu homokinetycznego.

Spis treści pokaż Objawy uszkodzonego stawu biodrowego 1. Odgłosy stukania podczas skręcania 2. Nadmierne drgania 3. Problemy z układem kierowniczym 4. Wyciek smaru 5. Problemy z kierowaniem pojazdem Lokalizacja przegubu homokinetycznego Koszt wymiany przegubu homokinetycznego

Objawy uszkodzenia przegubu homokinetycznego

1. Odgłosy stukania podczas skręcania

Najczęstszym objawem uszkodzonego przegubu homokinetycznego są odgłosy stukania w samochodzie podczas skręcania. Może to być spowodowane tym, że przeguby nie są w ogóle smarowane lub są po prostu zużyte. Im głośniejszy jest ten hałas, tym bliżej jest do całkowitego uszkodzenia.

Tym bardziej wszyscy właściciele samochodów powinni uważnie słuchać dźwięków, jakie codziennie wydaje ich samochód. Na początku prawdopodobnie nie będzie on ogłuszający, ale staje się coraz bardziej zauważalny wraz z postępującym zużyciem części.

Dźwięk ten można również opisać jako metaliczny, piszczący odgłos. Często jest on najbardziej słyszalny podczas przyspieszania i skręcania kierownicą. Gdy zauważysz, że tak się dzieje, prawdopodobnie nie minie wiele czasu, zanim część ulegnie całkowitemu uszkodzeniu.

2. Nadmierne drgania

Jeśli masz przegub homokinetyczny, który jest na wyczerpaniu, prawdopodobnie zauważysz znacznie więcej wibracji niż zwykle. W niektórych przypadkach wibracje te są silne i praktycznie uniemożliwiają normalną jazdę.

Właśnie wtedy należy oddać pojazd do przeglądu przez fachowca. Jednak nawet niewielkie nadmierne wibracje są powodem do niepokoju.

3. Problemy z układem kierowniczym

Jeśli dochodzi do sytuacji, w której trudno jest skręcić samochodem, przegub homokinetyczny jest najprawdopodobniej na wyczerpaniu. Chociaż może być wiele przyczyn problemów z układem kierowniczym, ta konkretna część jest często winowajcą.

Prawdziwe niebezpieczeństwo polega na tym, że po pęknięciu tej części samochód przestanie całkowicie jechać do przodu lub do tyłu.

4. Wyciek smaru

W przypadku pękniętego przegubu homokinetycznego, smar ma tendencję do wyciekania z osłony. Jeśli zauważyłeś smar pod samochodem lub na oponach, powinieneś natychmiast oddać go do przeglądu.

Często przegub homokinetyczny psuje się z powodu pękniętej osłony przegubu homokinetycznego, ponieważ brud, kurz i woda dostają się do przegubu homokinetycznego i wypłukują smar.

Jest to zdecydowanie jeden z najczęstszych objawów problemu z osią przegubu homokinetycznego. Jeśli do tego dojdzie, prawdopodobnie konieczna będzie wymiana całej osi.

5. Problemy z panowaniem nad pojazdem

Brak kontroli podczas jazdy jest często spowodowany zużytym i uszkodzonym przegubem homokinetycznym. Mogą to być wszelkie problemy, od problemów z wykonywaniem skrętów po problemy z utrzymaniem prostego kursu na drodze.

Jeśli zauważysz, że Twój samochód jest szczególnie wyboisty, może to stanowić problem nawet na płaskiej drodze. Im bardziej zużywa się ta część, tym gorzej. Jeśli przegub ulegnie wystarczającemu zużyciu, może to być bardzo niebezpieczne.

Położenie przegubu homokinetycznego

Przegub homokinetyczny znajduje się w zewnętrznej części każdego zawieszenia przy kołach napędowych, za tarczami hamulcowymi i piastą koła.

Jeśli masz napęd na cztery koła, przegub homokinetyczny znajduje się na każdym kole; w przeciwnym razie na każdym kole napędowym jest tylko jeden przegub.

Przegub homokinetyczny jest przykryty osłoną przegubu homokinetycznego, co utrudnia obejrzenie samego przegubu bez jego demontażu.

Koszt wymiany przegubu homokinetycznego

Średni koszt wymiany przegubu homokinetycznego wynosi od 150 do 850 USD, w zależności od modelu samochodu i kosztów robocizny. Cena przegubu homokinetycznego wynosi od 50 do 150 USD, natomiast koszt robocizny przy wymianie przegubu homokinetycznego wynosi od 100 do 700 USD.

Na całkowity koszt wymiany przegubu homokinetycznego w Twoim samochodzie ma wpływ kilka czynników. Należy wziąć je pod uwagę przed podjęciem dalszych działań.

Niektóre z czynników, które wpływają na na koszt wymiany tej części są następujące:

  • Mechanik: Konieczne będzie znalezienie wykwalifikowanego mechanika, który będzie w stanie naprawić tę część za rozsądną kwotę. Dobrym pomysłem jest uzyskanie kosztorysów od kilku różnych mechaników. W ten sposób można uniknąć płacenia więcej, niż jest to konieczne. Istotna jest także ogólna reputacja warsztatu, do którego oddajesz swój pojazd.
  • Typ samochodu: Innym czynnikiem wpływającym na wysokość opłaty za tę pracę jest typ samochodu. W niektórych samochodach wymiana przegubu homokinetycznego jest prosta, a w innych może być bardzo trudna.
  • Koszt części: Cena poszczególnych przegubów homokinetycznych może być bardzo różna w zależności od modelu samochodu i marki przegubu homokinetycznego. Zakup oryginalnych części jest najczęściej droższy, ale zapewnia lepszą jakość.