BMW 730 Ld to klasa sama w sobie, jeśli chodzi o luksus. Potężny 3-litrowy silnik turbo diesel, obszerna kabina wyposażona w zaawansowane technologicznie gadżety i zawieszenie, które daje wrażenie szybowania, a nie jazdy, sprawiają, że jest to ulubiony samochód w sektorze wynajmu samochodów prywatnych i firmowych. Ten egzemplarz był jednak własnością prywatną i po przeczytaniu o zaletach ochronnych nano-ceramicznych uszczelniaczy, zdecydował, że nadszedł czas, aby zapewnić swojemu samochodowi najlepszą dostępną ochronę. Ponieważ samochód nie był nowy, a więc bez wątpienia zebrał już kilka rys i zadrapań na drodze, 7-Series został zarezerwowany w UF's Brands Hatch Detailing Studio w celu wzmocnienia połysku i ochrony kół alufelgowych, a w związku z szybko zbliżającą się zimą, na zabieg Glass ClearVision.
W miarę użytkowania, lakier samochodowy, felgi, elementy wykończeniowe itp. zbierają plamy - to nieuniknione. Zastosowanie nanouszczelniacza do ochrony każdej powierzchni może pomóc przedłużyć estetyczny wygląd samochodu i zachować jego wartość przy odsprzedaży. Impregnowane powierzchnie odpychają wodę, brud i zanieczyszczenia, a także są bardziej odporne na działanie ujemnych temperatur, promieniowania UV i ostrych środków chemicznych. Dlatego warto zaaplikować powłokę ceramiczną zanim zima naprawdę się rozkręci. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio.
Zanim samochód zostanie zabezpieczony, musi najpierw zostać oczyszczony z różnych zanieczyszczeń. Na początek na karoserię i koła został nałożony Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover.
W6 zawiera aktywny składnik, który zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza i kurczy wiązania między cząsteczkami a podłożem. Zanieczyszczenia można łatwo spłukać, bez konieczności szorowania powierzchni rękawicą do mycia, co często powoduje powstawanie smug i zarysowań.
Następnie zastosowano uniwersalny środek czyszczący Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner. Działając jako roztwór odtłuszczający, W5 usuwa rozpryski oleju napędowego i tłuste osady, które pozostawione na miejscu mogą później przeszkadzać w ostatecznym uszczelnieniu. Szczególną uwagę zwrócono na korek wlewu paliwa, bagażnik, maskę silnika i zamki drzwi, które są szczególnie podatne na osadzanie się tłustego brudu. Aby usunąć osady smoły, resztki owadów i inne zanieczyszczenia kleju, zastosowano środek W8 Bug Remover i pozostawiono go do stężenia, co pozwoliło na rozbicie lepkich pozostałości i łatwiejsze ich spłukanie. Następnie zastosowano Ultimate Snow Foam. Ten wysoko pieniący środek do czyszczenia wstępnego zamyka w pianie większe cząsteczki brudu i żwiru, unosząc je z powierzchni samochodu. Piana i brud mogą być następnie spłukane, zanim rękawica myjąca wejdzie w kontakt z lakierem. Druga warstwa Ultimate Snow Foam została użyta jako smar dla maty do glinkowania. Mata ta usuwa wszelkie pozostałe zanieczyszczenia, które mogą być mocno przytwierdzone do samochodu, pozostawiając powierzchnię lakieru gładką w dotyku.
Odkażanie samochodu metodami bezkontaktowymi jest niezbędne dla zachowania wyglądu lakieru. Dzięki zastosowaniu produktów, które posiadają aktywne składniki usuwające żelazo, oleje i kleje, nie ma potrzeby szorowania lakieru rękawicą do mycia - co jest główną przyczyną powstawania swirli po myciu. Do czasu użycia maty do glinkowania, powierzchnia jest wolna od jak największej ilości zanieczyszczeń, co zmniejsza szanse na to, że cząsteczki znajdą się w mięcie, a następnie zostaną wtarte w lakier. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Po zakończeniu etapu dekontaminacji, seria 7 została umyta przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Gtechniq G-Wash. G-Wash to czysty szampon, spłukujący się do czysta, bez pozostawiania resztek, które mogłyby zakłócić wiązanie uszczelniacza. Samochód był podnoszony kolejno na każdym rogu, aby umożliwić dokładne oczyszczenie nadkoli. Aby zapewnić, że lakier nie zostanie zanieczyszczony gruzem znajdującym się pod nadkolami, woda do mycia kół została oddzielona od wody do mycia głównego, przy użyciu wiadra UF Wheel Bucket i długich rączek Wheel Woolies.
Kiedy samochód był już czysty, piana została spłukana, a następnie podłączono do węża filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, aby zapewnić końcowe spłukanie samochodu czystą wodą. Seria 7 została następnie dokładnie osuszona przy użyciu ręczników osuszających UF Ultra-Soft z mikrofibry i wprowadzona do studia, gdzie lakier mógł zostać dokładnie sprawdzony przy intensywnym oświetleniu.
Jasne światło uwidacznia wszelkie skazy na lakierze. Ponieważ uszczelniacz ceramiczny jest niezwykle twardy i jego usunięcie może wymagać agresywnego polerowania maszynowego, należy upewnić się, że przed nałożeniem powłoki wyeliminowane zostały wszystkie wichrowania, zarysowania, plamy itp. W tym przypadku, odporny na zarysowania niemiecki lakier, w połączeniu ze starannymi technikami mycia stosowanymi przez właściciela, sprawił, że lakier był w stosunkowo dobrym stanie, z kilkoma tylko zawirowaniami i kilkoma przypadkowymi, głębszymi rysami. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Do usunięcia defektów użyto RUPES LHR12E Duetto, a do konturów RUPES LHR75E Mini wraz z odpowiednimi RUPES Green Polishing Pads.
Twardy lakier wymaga czegoś z odrobiną ostrości, więc zdecydowałem się na Menzerna Heavy Cut 400. Menzerna jest przeznaczona do niemieckich lakierów bezbarwnych odpornych na zarysowania i w tym przypadku sprawdziła się idealnie. Z łatwością usunęła skazy, nie hologramowała lakieru i pozostawiła naprawdę ładny połysk, który wymagał tylko niewielkiej ilości poprawek. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Do uszlachetnienia lakieru użyto FLEX PE14-2 wraz z 3M PERFECT-IT III Black Polishing Pad oraz Menzerna Super Finish Plus 3800. Po osiągnięciu maksymalnego połysku, lakier, felgi i listwy zostały przetarte środkiem Gtechniq Panel Wipe. Ten środek czyszczący usuwa wszelkie ślady silikonów lub pozostałości po polerowaniu, które mogą utrudniać powłoce łączenie się z podłożem.
Powłoki działają poprzez tworzenie wiązania chemicznego z lakierem, powierzchnią felg, plastikowymi elementami wykończenia - czymkolwiek, na co zostały nałożone. Wiązanie chemiczne jest niezwykle silne, molekuły powłoki przylegają do powierzchni, na którą zostały nałożone i stają się jej trwałą częścią. Proces ten nadaje powłokom ceramicznym wytrzymałość, długowieczność i odporność na wpływy przemysłowe i środowiskowe. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
W celu ochrony lakieru zastosowano Crystal Serum firmy Gtechniq. Powłoka ta utwardza się jako podwójna warstwa: dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H (skala ołówkowa). Daje to powłoce pewną elastyczność, pozwalając jej rozszerzać się i kurczyć wraz ze zmianami temperatury, a także działając jako amortyzator wstrząsów. Górna warstwa utwardza się do twardości około 9H i zapewnia twardą, odporną na zarysowania powierzchnię.
Jest to bardzo sprytny system - weźmy pod uwagę, że jeśli substancja jest twarda, staje się krucha i dlatego jest bardziej podatna na uszkodzenia spowodowane uderzeniem. Jeśli pod spodem znajduje się bardziej miękka warstwa, powłoka jest w stanie się ugiąć, a nie złamać, więc jest mniej podatna na zarysowania.- Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio
Aby Crystal Serum było w pełni skuteczne, musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach, przy niskiej wilgotności i rozsądnej temperaturze otoczenia. Ponadto, po utwardzeniu powłoka wymaga intensywnego polerowania maszynowego w celu jej usunięcia, dlatego tak ważne jest, aby podczas aplikacji nie popełnić żadnych błędów. Z tych powodów Crystal Serum jest dostępne jako usługa wyłącznie u autoryzowanych detailerów Gtechniq. Raz zastosowany Crystal Serum posiada siedmioletnią gwarancję producenta, jedną z najdłuższych gwarancji w branży.
Klient zdecydował się na aktualizację do Crystal Serum Black. Obejmuje to nałożenie warstwy Gtechniq EXO Ultra Durable Hybrid Coating na warstwę Crystal Serum, aby zapewnić większą śliskość i hydrofobowość. EXO zwiększa również połysk, zapewniając prawdziwie olśniewający blask!
Zewnętrzne plastikowe listwy wykończeniowe zostały pokryte środkiem Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer w celu ochrony przed żywiołami i blaknięciem pod wpływem promieniowania UV. Podobnie jak w przypadku Crystal Serum, C4 tworzy trwałe połączenie z plastikiem, więc nie zmyje się w deszczu ani podczas cotygodniowego mycia. Pojedyncza powłoka wystarcza na dwa lata.
Felgi aluminiowe są drogim elementem i znajdują się na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o trudne warunki. Aby je chronić, zastosowano Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour.
Nanopowłoka ta jest odporna na skrajne pH i ekstremalne temperatury. Dzięki temu C5 nie ulega wypaleniu i zapewnia trwałą ochronę hydrofobową i oleofobową do dwunastu miesięcy. Zabezpieczone powierzchnie są łatwiejsze w utrzymaniu, ponieważ brud, oleje i zanieczyszczenia są odpychane, podobnie jak pył hamulcowy, co eliminuje konieczność stosowania ostrych środków chemicznych do mycia i sztywnych szczotek do kół, które mogłyby porysować powierzchnię felgi.
Jazda zimą wiąże się z wieloma problemami - ciemniejsze noce, deszcz, śnieg i lód. Aby utrzymać przednią szybę w czystości, zastosowano powłokę Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Powłoka hydrofobowa zachęca wodę deszczową do gromadzenia się w miejscu kontaktu z szybą i pozwala na jej łatwiejsze odprowadzanie nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. Jazda w złych warunkach pogodowych jest więc mniej męcząca dla oczu. Ponieważ G1 jest hydrofobowa, śnieg i lód nie przywierają tak mocno do powierzchni, na której została wykonana powłoka, więc wczesny start w zimny poranek jest łatwiejszy i szybszy.