Niski przebieg Ferrari California - Ostatecznie przygotowany do sprzedaży

Firma UF od dawna zaleca stosowanie zabiegów ochronnych na nowych pojazdach, ponieważ odpowiednio zabezpieczony samochód dłużej zachowuje swój "nowy" wygląd. Jeśli chodzi o odsprzedaż pojazdu, dobrze udokumentowane jest, że ten o lepszym wyglądzie kosmetycznym zawsze będzie droższy - niezależnie od tego, czy mechanika jest równie dobra. Przy tak dużej konkurencji na rynku samochodów używanych coraz więcej dealerów zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie może przynieść profesjonalne przygotowanie.

Tak było dla niezależnego specjalisty Ferrari z oszałamiającym 2011 Ferrari California 2 + 2. California po raz pierwszy pojawiła się na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Zaprojektowany przez Pininfarinę grand tourer, 2-drzwiowy kabriolet z twardym dachem wywołał niemałe poruszenie. Po raz pierwszy Ferrari zaoferowało silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny umieszczony z przodu samochodu, po raz pierwszy Ferrari zastosowało siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów i po raz pierwszy miało składany dach, który elektrycznie chował się do bagażnika. Jest to być może, bardziej "luksusowy" opcja z Ferrari, a nie poprzednich modeli, które w pewnym stopniu zachowały więcej z ich korzeni wyścigowych. Jednakże, z 0-60mph z 3,8 sekundy, California nie jest slouch! Tak więc, oferując komfort i luksus, jak również wydajność, Ferrari wszedł na nowy rynek.

Chociaż ten niski przebieg California była mechanicznie zdrowe z nienaganną historię serwisową, dealer chciał zapewnić zarówno Tour De France niebieski lakier i Crema skóry były równie imponujące przed prezentacją pojazdu do sprzedaży.

ferrari

Skóra Crema może wyglądać fantastycznie, ale bardzo łatwo się odznacza. Skóra zbiera oleje ze skóry, włosów, kremów do opalania itp., które wpływają na powierzchnię skóry i sprzyjają osadzaniu się brudu. Dodatkowo, pod wpływem ciepła ciała, barwniki z jeansów i innych ciemnych ubrań mogą przenosić się na skórę, pozostawiając na niej plamiste ślady. Takie nagromadzenie brudu następuje stopniowo z upływem czasu, a raz zakorzenione ślady mogą być bardzo trudne do usunięcia. - Matt Back, UF Detailing Studio

Po przeprowadzeniu oceny pojazdu w studiu UF w Brands Hatch, zdecydowano się na wykonanie operacji Gloss Enhancement, aby przywrócić lakierowi dawną świetność oraz Leather Protection Treatment, aby głęboko oczyścić i zabezpieczyć wnętrze Crema. Przed rozpoczęciem tych prac, California wymagała starannego czyszczenia i dokładnej dekontaminacji przy użyciu metod bezkontaktowych, aby zapewnić zachowanie integralności lakieru bezbarwnego.

Kiedy samochód dotarł na miejsce, był pokryty opadem, prawdopodobnie spowodowanym przez jedną z wielu ostatnich ulew, w połączeniu z gruzem wyrzuconym z mokrych dróg. Usuwanie tego musi być wykonane ostrożnie, ponieważ stosowanie jakiegokolwiek nacisku na lakier pokryty tego typu zanieczyszczeniami prawie na pewno spowoduje powstanie śladów wirowania i zadrapań. Nowoczesne lakiery Ferrari są dość odporne na zarysowania, ale i tak niewiele jest rzeczy, które wytrzymają tego typu ścierniwo. - Matt Back, UF Detailing Studio

Bilt-Hamber Korrosol został rozpylony na karoserię i koła i pozostawiony do wyschnięcia. Neutralizuje on cząsteczki żelaza, które są malutkie, ostre, żrące i na ciemnym lakierze trudne do zauważenia.

Mimo, że ta California jest wyposażona w węglowo-ceramiczne hamulce, zanieczyszczenia żelazem mogą być pobierane z innych samochodów i ciężarówek, szczególnie podczas jazdy po autostradach. Pozostawione na miejscu będą one ostatecznie spowodować wżery w powierzchni, więc lepiej być pewnym, że nie ma cząstek dołączonych do samochodu. Są one ostre i jeśli zostaną wbite w rękawicę do mycia, spowodują zarysowania. Bezdotykowe odżelaziacze rozpuszczają wiązania, które utworzyły cząsteczki żelaza i pozwalają je bezpiecznie spłukać. - Matt Back, UF Detailing Studio

Następnie karoseria i koła zostały odtłuszczone przy użyciu roztworu uniwersalnego środka czyszczącego Gtechniq W5 Citrus.

Usuwa on wszelkie zanieczyszczenia olejem napędowym lub benzyną, które mogły pozostawić tłuste pozostałości. Miejsca takie jak korek benzyny, maska, bagażnik i zamknięcia drzwi również zostały wyczyszczone tym roztworem, a następnie wymieszane ze szczotką do detali, aby zapewnić dokładne oczyszczenie szczelin i zagłębień. Każdy narożnik Californii został podniesiony na podnośniku wózkowym, aby umożliwić całkowite wyczyszczenie nadkoli. Wełna do kół pozwoliła na wyczyszczenie felg aż do samego tyłu, aby upewnić się, że są całkowicie wolne od brudu.

Na koniec California została wstępnie wyczyszczona przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć wszelkie pozostałe większe cząstki brudu i żwiru, ponownie w celu uniknięcia kontaktu z lakierem, przy jednoczesnym zapewnieniu usunięcia jak największej ilości zanieczyszczeń.

Po wykonaniu tych czynności samochód został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Merino Ulti-Mitt oraz szamponu Nanolex Pure Shampoo. Metoda ta polega na oddzieleniu wody do mycia od wody do spłukiwania i wykorzystaniu wkładów Grit Guards umieszczonych na dnie wiader w celu usunięcia zanieczyszczeń spłukanych z pojazdu. Rękawica szczotkuje nad Grit Guard w Rinse Bucket, brud osiada na dnie, rękawica jest następnie wykręcona, a następnie ponownie załadowana czystą wodą z mydłem z Wash Bucket.

Używanie czystego szamponu ma zasadnicze znaczenie - wiele szamponów zawiera dodatki, środki zwiększające połysk lub woski, które mogą pozostawiać osad na lakierze. Jeśli stosujesz uszczelniacz ceramiczny, takie pozostałości mogą powodować problemy z jego utwardzaniem i działaniem, dlatego najlepiej jest stosować mycie, w którym nie ma nic poza środkami czyszczącymi. Podobnie, w przypadku mycia konserwacyjnego po zabezpieczeniu lakieru, użycie czystego szamponu zapobiegnie zatkaniu powłoki, co może spowodować utratę właściwości hydrofobowych powierzchni. Ponieważ funkcja ta pomaga odprowadzać zanieczyszczenia z powierzchni lakieru, chcesz, aby wiązanie wody działało jak najdłużej! - Matt Back, UF Detailing Studio

Po spłukaniu szamponu, filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter został podłączony do węża, aby dać Californii ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry, wprowadzony do studia i podniesiony na rampie hydraulicznej. Lakier został sprawdzony pod światłem o wysokiej intensywności, aby sprawdzić, czy nie ma śladów uszkodzeń. Lakier był w dość dobrym stanie, ale czas, środowisko i brak ochrony spowodowały nieuniknione ślady zawirowań i ogólny brak wyrazistości.

W celu usunięcia skaz na lakierze i uzyskania maksymalnej głębi koloru i połysku, California została wypolerowana maszynowo przy użyciu polerki orbitalnej RUPES BigFoot LHR 15ES. Do polerowania wybrano pad polerski Kamikaze Collection Banzai Dynamics Red oraz Menzerna Super Finish Plus 3500. To delikatne wykończenie w połączeniu z technologią Dot Point Polishing (DPP) zastosowaną w padzie Banzai Dynamics zapewniło wystarczające cięcie, aby usunąć uszkodzenia i pozostawiło wysoki połysk gotowy do uszczelnienia.

Po dopracowaniu lakieru, na każdy panel naniesiono mgiełkę Nanolex EX Residue Remover, a następnie wypolerowano go przy użyciu ultra miękkiej, bezszwowej mikrofibry, aby upewnić się, że wszystkie ślady pozostałości po polerowaniu zostały usunięte. Aby zabezpieczyć wykończenie, ręcznie nałożono Kamikaze Collection ISM PRO. Wykorzystując technologię nowej generacji, ISM PRO łączy wysokiej jakości elementy pochodzenia niemieckiego ze składnikami węglowodorowymi o bardzo niskiej masie cząsteczkowej, tworząc powłokę o ekstremalnych właściwościach hydrofobowych i zachwycającym, optycznie przejrzystym wysokim połysku.

Dostępna tylko dla akredytowanych detailerów Kamikaze Collection, proces aplikacji tej nano-ceramicznej powłoki musi być precyzyjnie przestrzegany w celu osiągnięcia najwyższego poziomu wydajności.

Dodatkowo, środowisko otoczenia musi być dokładnie kontrolowane, a temperatura i wilgotność muszą mieścić się w dopuszczalnych parametrach.

Po zabezpieczeniu powierzchni zewnętrznej, uwagę zwrócono na wnętrze, które wymagało głębokiego czyszczenia, a następnie nałożenia powłoki ochronnej. Colourlock jest wiodącym na rynku producentem specjalistycznych produktów do czyszczenia, naprawy i ochrony skóry samochodowej.

Skórzane wnętrze Crema zostało wyczyszczone przy użyciu łagodnego środka do czyszczenia skóry Colourlock Mild Leather Cleaner oraz szczotki do czyszczenia skóry, aby zapewnić, że środek czyszczący wniknie w głąb skóry, usuwając osadzony brud.

Mild Leather Cleaner zazwyczaj wystarcza do przywrócenia koloru większości skór, więc choć istnieje wersja Strong, nieczęsto musimy jej używać. Łagodny środek doskonale sprawdził się w przypadku Californii, usuwając brud, odsłaniając kremowy kolor, ale co ważne, nie wysuszając skóry. To niesamowite, jaką różnicę to robi! - Matt Back, UF Detailing Studio