Urządzenia do polerowania samochodu - jak wybrać najlepsze?

Piękny oraz błyszczący lakier to wizytówka naszego samochodu. Będzie to jak uprasowana koszula, poszetka w kieszonce marynarki, dobrze dobrany krawat. Idealny efekt można będzie uzyskać dzięki mozolnej ręcznej pracy, albo do wspomagania urządzeniami mechanicznymi. Lakier auta niszczy się każdego dnia, szkodzą mu pyłki, chemiczne deszcze, ptasie odchody, mikrourazy od piasku czy żwiru. Swoje będzie robić także słońce, którego promienie nie są zbyt korzystne dla lakieru. Przede wszystkim będzie na początek trzeba dobrze umyć samochód. Wiele osób czyści auto myjkami ciśnieniowymi, to dobre rozwiązanie ale na pewno nie idealne. Nie będzie niszczyć lakieru, ale takżę go nie domywa. Idealnie będzie użyć zestawu klasycznego a więc dwa wiadra, szampon oraz gąbka. Do wiaderka wlewamy ciepłą wodę, służy do płukania gąbki, ponieważ nawet jedno ziarenko piasku może lakier zniszczyć. Po takim myciu będziemy wiedzieć czy konieczne będzie polerowanie czy woskowanie.

Woskowanie czy polerka?

Użycie wosku samochodowego nie będzie likwidować rys na karoserii, ale nie takie będzie jego przeznaczenie. Ma pokrywać lakier ochronną warstwą, która będzie demaskować niewielkie ubytki i przyjmie na siebie kolejne ewentualne zagrożenia. Czynność określona polerką ma natomiast usunąć uszkodzenia jeśli takowe już się pojawiły. To coś na kształt delikatnego peelingu, złuszczać będzie zużytą cześć lakieru. Staje się on cieńszy, ale tylko o mikrony a wygląd będzie doskonały. Jednocześnie będzie się to oczywiście robić dość rzadko. Kolejny problem przy przygotowaniu auta do polerowania to twardość wody. Jeśli jest wysoki współczynnik zostaną jasne ślady, by tego unikać można wlać parę kropli szamponu albo mydła w płynie. Ewentualnie będzie można używać metody demineralizacji wody skuteczne na zacieki będzie także wycieranie lakieru do sucha.

Czego potrzebujemy do polerowania?

Przede wszystkim konieczna będzie pasta polerska. Zwracać trzeba uwagę na aurę, nie może być zbyt gorąco, lakier nie może być rozgrzany. Jednocześnie warto szukać cienia, by wykonywać takie zadania. Dzięki temu lakier będzie twardy, nierozmiękczony i nie będzie obaw o jego uszkodzenie. Miękką ściereczką będzie można rozprowadzić nieco pasty, aż nie będzie jej widać. Aplikowanie pasty jest pracochłonne i zajmuje sporo czasu.

Jeśli chodzi o polerowanie interesującą opcją będzie polerowanie mechaniczne, które będzie szybsze i da lepsze efekty. Taka praca będzie jednak dość agresywna i będzie trzeba uważać, by nie doprowadzić do zniszczenia lakieru. Między innymi dlatego najlepiej będzie takie zadanie polecić specjalistom, którzy będą w stanie dobrze zająć się takim polerowaniem.